SI

I

EN


NOVICE

news

Ob istem času na istem mestu

Uspelo nam je. In kako! Niti en koncert črtan, niti ena vstopnica vrnjena in nazadnje, a nikakor ne najmanj pomembno, nobene okužbe ali zdravstvene težave. Še nedolgo tega si nihče ni predstavljal, da bo slednje našlo svoje mesto v novičniku klasičnoglasbenega festivala, kot nihče ni pričakoval niti delčka vsega, kar nam je namenilo leto 2020.

Izzive smo sprejeli in jih, z vašo pomočjo, spoštovani obiskovalci, odlično opravili. Hvaležni smo vam, da ste sprejeli vse novosti, ki smo jih pri festivalu morali uvesti. Cenimo vašo potrpežljivost ob spremembah programov v zadnjem hipu in zahvaljujemo se vam za dosledno upoštevanje vseh pravil za varno spremljanje naših koncertov in prireditev. Predvsem pa smo vam hvaležni, da ste prišli, uživali v glasbi in glasbenike nagrajevali z dolgimi, srčnimi aplavzi.

Hvala tudi vsem našim izjemnim umetnikom. Za zaupanje, da zmoremo pripraviti (varen) festival v teh nehvaležnih okoliščinah. Da ste prišli v Maribor, čeprav so bila potovanja vse prej kot enostavna ali prijetna. Da ste sprejeli nove odgovornosti in nesebično pristali tudi na dodatne angažmaje. In ne nazadnje: da ste nam na naših odrih znova dajali vse in več.

Festival Maribor 2020 pa pred nas ni postavljal zgolj izzivov, temveč nas je tudi nagradil z veliko novimi spoznanji. O človeku in človeštvu, o glasbi in umetnosti. O tem, kako močni smo, če delamo za skupen cilj. Ko smo vsi skupaj strnili festivalske vrste, smo postavili nove standarde in dokazali, da koncertne dvorane lahko ostanejo odprte, da glasba lahko živi in preživi tudi v najtežjih okoliščinah.

Zdaj smo torej še močnejši in še trdneje odločeni, da bomo tudi čez leto dni ponovno ustvarjali dobro glasbo, pa naj pride, kar hoče. Zato polni energije že snujemo Festival Maribor 2021.

Se vidimo – ob istem času, na istem mestu. Do takrat pa ostanite zdravi, ustvarjajte in uživajte v glasbi.

P.S:
Razstava Črte je v Vetrinjskem dvoru na ogled še vse do 6. oktobra; vabljeni.

30.09.2020
news

Bum!

Organizirati festival klasične glasbe v času, ki ga namesto z letnico zaznamujemo s kratico Covid-19, je kot ples na robu vulkana. Vsi vseskozi na konicah prstov, vedoč, da lahko gre vse kot po maslu, ali pa v trenutku zavlada kaos in se vse konča z velikansko eksplozijo. Neznan teren, zapletena mešanica intenzivnih občutkov in trenutkov, ki jemljejo sapo.

Se spominjate, kako je naša letošnja zvezdniška gostja
Vilde Frang opisala koncertiranje? Kot da prečkaš avtocesto in veš, da te lahko v vsakem trenutku zadene drveč avtomobil. Točno tako lahko opišemo tudi Festival Maribor 2020. Bilo je drugače, drzno, vznemirljivo, polno izzivov, eksplozivne energije in entuziazma.

Isti opis pa lahko uporabimo tudi za letošnji zadnji festivalski dogodek. BartolomeyBittmann, Progressive Strings Vienna, sta nič manj kot glasbeni potres, ki s svojimi raznolikimi izvedbami, s karizmatičnim magnetizmom, z nežno subtilnostjo in visokonapetostno intenzivnostjo stresata najuglednejše festivale ter koncertne dvorane po vsem svetu.

V angleščini obstaja fraza »going out with a bang«, ki bi jo lahko prevedli kot »zaključiti uspešno in odmevno«. Z glasnim pokom, torej.

Natanko tako, kar je glede na zgoraj opisano še kako primerno, s pomočjo Matthiasa Bartolomeya in Klemensa Bittmana tudi zaključujemo Festival Maribor 2020.

S pokom. In s prav posebnim groovom.

 

25.09.2020
news

O, moj Bach!

Pa se je zgodilo. To, česar smo se vseskozi bali, vendar upali, da se ne bo. Dali smo vse od sebe, a virus, ki si je v tem letu pokoril svet, je dokazal, da je krona, ki jo nosi, še kako pomenljiv znak; nesporno kraljuje nad vsem, kar počnemo. In program Festivala Maribor pri tem seveda ni nobena izjema.

Lawrence Power, nestrpno pričakovana tretjina našega »all-stars-tria« zaradi omejitev potovanj, ki jih narekuje pandemija, ne more priti v Maribor. Zato z velikim obžalovanjem najavljamo, da bo napovedan koncert Večer za Beethovna v torek, 22. septembra, spremenjen.

Ker nam je Fortuna, muhasta boginja sreče pokazala hrbet, smo se po pomoč obrnili k drugemu božanstvu. K nič manj kot vrhovni avtoriteti glasbenega Olimpa, Johannu Sebastianu Bachu.

Koncertni spored, posvečen njegovim suitam za violončelo, ki se ga je zaradi teže in pomena za svetovno glasbo prijel vzdevek »Stari testament« violončelistične literature, je brez dvoma odlična zamenjava in dragoceno darilo za vse zaljubljence v komorno glasbo. Še posebej, ker bo violončelo v rokah Nicolasa Altstaedta. Virtuoz, ki so mu interpretacije teh kanonskih mojstrovin prislužile kritiške hvalospeve z vsega sveta, ni niti za trenutek okleval in bo vskočil namesto Powerja. Tako je še enkrat več dokazal svojo absolutno predanost Umetnosti in Glasbi.

Hvala, Nicolas. Hvaležni smo, da si član naše festivalske družine. Cenimo tvojo pripravljenost pomagati, da lahko obiskovalcem Festivala Maribor tudi v tako nepredvidljivih okoliščinah ponudimo najboljše.

Prepričani smo, da boste to cenili tudi vi, spoštovani prijatelji glasbe. Altstaedtovo interpretacijo suit je kritik opisal z besedami: »Ko zaigra on, poslušalci takoj začutimo, da ima kaj povedati!« Prisluhnimo torej, kakšno sporočilo nam namenjajo glasbena božanstva.

Zagotovo sporočilo optimizma in hvaležnosti, da imamo tako vrhunsko glasbo in glasbenike, ki nam pomagajo skozi te težke čase.

*Vstopnice za koncert Večer za Beethovna ostajajo v veljavi. 

21.09.2020
news

Njun pogum, naša zmaga

»Pred koncertom se vselej počutim, kakor da bi stopila na sredo avtoceste. Veš, da je to mesto, kjer ne bi smel biti. Obenem pa se počutiš kot kralj, kot nesporni vladar avtoceste. In že je tu adrenalinska eksplozija. Uživaš, kljub zavedanju, da te lahko vsak trenutek povozi drveče vozilo.«*

Vilde Frang, ki jo mediji opisujejo s pridevniki bojevita, drzna in pristna, velja za brezkompromisno umetnico, ki si upa tja, kamor si drzne le malo glasbenikov izmed današnjih klasičnoglasbenih zvezdnikov. Pogumno utira poti v neznane interpretacijske teritorije, in njena (ter naša) nagrada so nove globine glasbe. Tudi glasbe, za katero smo prepričani, da jo poznamo in nas ne more več presenetiti.

Zagotovo bo tako tudi z Brahmsovim Dvojnim koncertom, pri katerem bo ob njej na odru Nicolas Altstaedt, še en umetnik, ki zmore dovolj poguma, da brezkompromisno ostaja zvest samemu sebi. Tako kljubuje industriji, ki svoje zvezdnike vse pogosteje tišči v kalupe, ki zagotavljajo boljšo prodajo, ne pa nujno tudi boljše umetnosti.

Brezkompromisna igra, brezkompromisna vera v moč umetnosti in lastno vizijo, dvojica najvznemirljivejših glasbenikov današnjega časa.

Kdor si upa, zmaga, pravijo. V našem primeru smo zmagovalci – mi. Naša nagrada: nepozaben večer s prav posebnim, edinstvenim glasbenim genomom. Umetnikov pogum, 21. septembra.

 

*Intervju, H. Welscher, 2016, van-us.atavis.com

18.09.2020
news

Beethoven in princ?

V pravljicah je vselej prvorojenec tisti, ki ga imajo starši najraje. Zato je nadut, sebičen in neredko prav zloben do svojih mlajših bratov ali sester. Najmlajši otrok, zapostavljan in zaničevan, pa je ta, čigar lepota, skromnost in dobrota osvojijo srca bralcev, ob (srečnem) koncu pa tudi princese (ali princa).

Pri Beethovnovih sestrskih kompozicijah, vsem dobro poznani in priljubljeni Deveti simfoniji, ter njeni manj znani sestri Zborovski fantaziji, je pravljični scenarij malce porušen, saj je slednja tista, ki je starejša. A njena usoda je na moč podobna zgoraj opisanim usodam mlajših sester v pravljicah. Precej pozabljena in vselej v senci slavne sestre je postala prava mala Trnuljčica klasične glasbe, ki čaka na svojega princa, da jo z nežnim poljubom obudi v življenje.

Festival Maribor ga je našel.
Nejca Kampleta, mladega princa črno-belih tipk. Njegov nesporen in mednarodno občudovan talent bo tisti čarobni poljub, s katerim bo fantazija zasijala v vsej svoji lepoti. O Zborovski fantaziji razmišlja tako:

»V današnjem, vse bolj tehnološko obarvanem času, ko se zdi, da formalnost, racionalnost in praktičnost vedno bolj obvladujejo svet, je vsaka doživeta fantazija še kako potrebna. Verjamem, da nas bo Beethovnova Zborovska fantazija povzdignila v stanje, ki bo navdihnilo in izpopolnilo naše doživljanje tukajšnjega sveta.«

Nobena skrivnost ni, da je bil Beethovnov odnos s princi in aristokrati precej težaven. Milo rečeno. A prepričani smo, da bi Nejca sprejel z odprtimi rokami. Več kot očitno je namreč, da ju povezuje skupno občutje sreče v ljubezni do umetnosti.

Pridružite se mu 17. septembra, ko bo to srečo delil še z zborom in solisti Opere SNG Maribor: Rebeko Lokar, Valentino Čuden, Ireno Petkovo, Martinom Sušnikom, Dušanom Topolovcem, Jakijem Jurgcem ter Simfoničnim orkestrom SNG Maribor, pod vodstvom Wolfganga Harrerja.

Pozabite na vsakdan in se predajte čarobni moči. Pravljic. In glasbe.

 

16.09.2020
news

Beethoven in vesoljci

Pravijo, da je glasba jezik, ki ga razume in govori vsakdo. Tudi vesoljci. Pomislite zgolj na petnotno sekvenco v Spielbergovih Bližnjih srečanjih tretje vrste, ki je obiskovalce z drugega planeta prepričala, da smo ljudje predobri, da bi nas razsuli. Ista naloga je postavljena pred Beethovna. Njegova Peta simfonija, ki z Voyagerjem 2 pluje v medzvezdnem prostoru, je skupaj z izbranimi glasbenimi deli postavljena pred odgovorno nalogo: morebitnim inteligentnim bitjem tam zgoraj razumljivo in celovito opisati življenje na Zemlji in tisoče in tisoče let človeške kulture. Blagor glasbi, skladateljem in glasbenikom.

Tudi obiskovalci koncertov (vsaj tisti, ki ne igramo nobenega inštrumenta) se včasih počutimo kot vesoljci. Že res, da uživamo v poslušanju glasbe, v zvokih, ki nastajajo pred našimi očmi, a vznemirljivost njihovega ustvarjanja se nam vselej znova izmuzne, kot so se doslej človeškim radarjem in teleskopom vselej izmuznili zeleni možici. A tokrat bo drugače.

Nas, vesoljce koncertnih avditorijev, je opazil
Anders Lind. Ne zgolj opazil, tudi razume nas. Zato nam ponuja priložnost, da se pridružimo zabavi. S pomočjo pametnih telefonov in aplikacije, ki je vsaj tako preprosta in pisana kot animacije v zgoraj omenjenem filmu, se bomo lahko povezali z glasbeniki in se sporazumevali z njimi. Končno imamo priložnost, da svojo kulturo soustvarjamo in ne zgolj opazujemo, kot da bi bili z drugega planeta.  

S pomočjo majhne naprave bomo naredili tisti velik skok in pustili tudi svojo stopinjo na novem ozemlju, brez dvoma z istim občutkom sreče in zmagoslavja kot Neil Armstrong.

Neskončno vesolje možnosti nas pričakuje 25. septembra. Zakaj ne bi segli po zvezdah?

 

P.S.: Če še niste pripravljeni na velik skok, morda napravite vsaj majhen korak: obiščite interaktivno razstavo Črte in ustvarjajte glasbo v svojem prostoru in času.

15.09.2020
news

OMG, Beethoven!

»... Že zgodaj sem se moral izolirati, živel sem osamljeno. (...) Saj vendar nisem mogel med ljudi in jim reči: Prosim, govorite glasneje, kričite, ker sem gluh!«

Beethovnovo pismo prijatelju, v katerem ga prosi, naj »opiše njegovo bolezen, da se bo svet lahko pobotal z njim, pa četudi šele po smrti« razkriva pretresljivo tragičnost njegovega življenja. Danes bi izobčeni skladatelj verjetno poslal sms sporočilo. Ker bi se lahko z ljudmi pogovarjal, ne da bi se moral z njimi srečati, bi ta način komuniciranja po vsej verjetnosti vzel za svojega. Toda, bi mu bil tudi všeč?

Leto 2020 nam je z zapiranjem med štiri stene ponudilo pomembno lekcijo: biti človek pomeni biti med ljudmi. Pogovarjati se po telefonu, videti obraze s pomočjo kamer, poslušati glasbo preko slušalk in gledati koncerte na zaslonih – z vsem tem ni prav nič narobe in še kako nam je pomagalo prebroditi karanteno, pa vendar – to ni dovolj!

Vsi smo to začutili. In vsi smo pogrešali življenje. Tisti trenutek transcendence, zaradi katerega je veliki Sergiu Celibidache bežal pred snemanji in sovražil plošče. Tisto iskro, ki jo na odru začuti
Marko Letonja, kadar v živo nastopa pred občinstvom. Človeška bitja potrebujemo družbo drugih človeških bitij da se počutimo kot ljudje. Da živimo polno življenje.

Po drugi strani pa sodobna tehnologija vrata v svet umetnosti in glasbe odpira široko kot še nikoli doslej. Demokratizira ju, dela ju dostopna za vsakogar – in to ne zgolj za uživanje, temveč tudi za ustvarjanje. Prav to raziskuje in tematizira Anders Lind s svojim projektom Orkester mobilnih telefonov, ki poslušalce glasbe prelevi v njene ustvarjalce.

Kaj bi na to porekel Beethoven, goreč zagovornik demokracije? Bi se v oblačku izpisal všeček ali OMG? Kakšen bi bil pravi odgovor?

Festival Maribor vam ponuja priložnost, da sodelujete v eksperimentu in postanete bogatejši za izkušnjo, s katero pa boste morda našli svoj odgovor. Pravega bo prinesla prihodnost.

 

*pismo Franzu Gerhardu Wegelerju, 1801

 

 

 

 

11.09.2020
news

Ohraniti optimizem. In zdravje.

V letošnjem turbulentnem in nič kaj sproščenem poletju je organizacija festivala klasične glasbe vse prej kot »business as usual«. Prav nič ni kot običajno. In ker se vsaka država, celo vsaka regija s koronskim kaosom spopada drugače, ni rešitev ali modelov, ki bi jih lahko preslikali in uporabili. Zato smo pač poiskali svoje. Vso pomlad in poletje smo delali načrte, jih spreminjali, postavljali programe in jih rušili, polni optimizma oblikovali in preoblikovali festival, vse dokler nismo smo začutili, da je vsega ravno prav.

Gnalo nas je preprosto, a trdno prepričanje: ljudje potrebujemo umetnost in glasbo. V teh norih časih še toliko bolj. Pa ne le na zaslonih in slušalkah. Čeprav ni z internetnim prenašanjem dogodkov in posnetki prav nič narobe, vseeno nekaj manjka.

Če se lahko koronski karanteni zahvalimo za kaj, je to spoznanje, da ljudje hlepimo po interakciji z drugimi ljudmi. Ne (z)moremo dolgo čepeti v osami. Tudi in sploh pri glasbi. Moramo jo doživeti v živo in skupaj, moramo deliti izkušnje, moramo čutiti energijo, ki prihaja z odra, ko jo glasbeniki ustvarjajo pred našimi očmi.

In na Festivalu Maribor bomo počeli prav to. Od 17. do 26. septembra bomo na stežaj odprli vrata naših avditorijev, izrekli dobrodošlico našim izvrstnim glasbenim gostom in navdušeno pozdravili naše zveste obiskovalce. Uživali bomo v vsem, po čemer smo v karanteni tako hrepeneli. V glasbi. Živi in v živo. V magnetni privlačnosti ustvarjalne energije. Otipljivi in nenadomestljivi.

Ob tem pa se bomo vseskozi zavedali tudi dejstva, da bomo v vsem zgoraj opisanem lahko uživali še jeseni in pozimi samo, če bomo ostali zdravi. Zato bo skrb za zdravje naših ustvarjalcev in obiskovalcev vselej na prvem mestu. Pozorno bomo spremljali epidemiološko sliko pri nas in po Evropi ter tudi v času festivala ostali v tesnih stikih z Ministrstvom za zdravje in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje. Strogo bomo upoštevali vse ukrepe in sledili vsem navodilom, ki zmanjšujejo tveganje za okužbe ter nam omogočajo, da pripravimo in vam zagotovimo varno festivalsko izkušnjo.

Prisrčno in varno dobrodošli, torej. Prepričani smo, da vam bo Festival Maribor 2020 – četudi v nekoliko okrnjeni izvedbi – na obraz narisal nasmeh. Nič ne de, če bo skrit za masko. Začutili ga bomo v srcu. In to šteje.

04.09.2020
news

Slavimo življenje in glasbo!


Ludwig van Beethoven, čigar 250. obletnico smrti zaznamujemo letos, ni mogel brez glasbe niti takrat, ko ni več slišal. Odmevala mu je v ušesih, v mislih so se mu rojevala celo nova dela. Neskončno smo mu hvaležni za to, da ni obupal in je te neslišne tone zapisal.
Nekako podobno kot velikemu skladatelju gre v teh časih nam. Ne moremo brez glasbe, in tudi ko je utišana, si jo lahko zavrtimo v mislih in se je še dolgo spominjamo, tudi brez pomoči koncertov, posnetkov ali notnih zapisov. Po dolgem času odtegnitve nam bo zato zdaj zvenela še lepše in intenzivnejše. Bo več kot zgolj navdušujoča igra tonov – predstavljala bo tudi neugasljivo veselje do življenja. Glasba bo živela, dokler živimo mi. In tako kot življenje, ki se lahko razraste iz najmanjšega plodnega koščka, se v časih, ko je koncertno življenje okleščeno, ob najskromnejši priložnosti razživi tudi glasba.
In prav to slavimo! Slavimo življenje, glasbo, vrnitev občinstva v dvorane in glasbenikov na odre. Veselimo se novih odkritij in srečanj ter v tem duhu pripravljamo Festival Maribor 2020. Glasbo ljubimo, pogrešamo jo in življenja brez nje ne sprejemamo. Potrpežljivost, upanje in prepričanje, da bo spet zazvenela brez zadržkov – to je vodilo, ki nas v teh mesecih ohranja v pogonu. To upanje ne bo zamrlo, niti če bo potrebnega še več potrpljenja; več kot dovolj ga imamo, saj vemo, da je krize vedno enkrat konec. Premagali bomo virus ter igrali in peli naprej!
Spomnili se bomo Beethovna, čigar slavnostno leto se je prelevilo v nepozabno prelomnico v novejši človeški zgodovini. Življenje piše najizvirnejše zgodbe, in tako sta se na nepredvidljiv način v programu našega festivala znašla Beethoven in mobilni telefoni. Ti so v času zaprtja javnega življenja postali naši nepogrešljivi spremljevalci, vir razvedrila, tolažbe, povezovanja in druženja, v našem primeru pa poleg tega še glasbeni inštrumenti.
Praznovali bomo, tako kot zmeraj, v najboljši družbi – s poglobljenima in izvirnima interpretoma, ki sodita med najbolj zaželene in iskane glasbenike našega časa, violončelistom Nicolasom Altstaedtom in norveško violinistko Vilde Frang. Ob spremljavi Orkestra Slovenske filharmonije pod taktirko Marka Letonje bomo uživali v znamenitem Brahmsovem Dvojnem koncertu. Za večer triov Ludwiga van Beethovna, čigar genij je srčika letošnjih festivalskih programov, se bo zvezdniški dvojici pridružil britanski violist Lawrence Power, ki ga kritiki slavijo kot solista in kot komornega glasbenika. Z viharnim in tenkočutnim avstrijskim duom BartolomeyBittmann bomo preizkušali meje klasične glasbe (in glasbil), s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije pa prestopili mejo med izvajalci in občinstvom. V drzni skladbi Andersa Linda za orkester in pametne telefone bomo namreč obiskovalci sodelovali kot interpreti. Če ste kdaj sanjarili o tem, da bi nastopili na klasičnem koncertu, je zdaj prava priložnost, da te sanje uresničite. Vabimo vas tudi na Lindovo interaktivno zvočno razstavo Črte, kjer glasba ne bo rasla iz not, temveč iz vašega gibanja!
Vse to in še kaj pripravljamo za letošnji Festival Maribor. Vztrajamo v upanju, da se nam boste septembra ponovno pridružili ter da bomo skupaj ustvarili in doživeli novo, nenavadno in vznemirljivo glasbeno izkušnjo!





Barbara Švrljuga Hergovich, vodja programa Festivala Maribor
Narodni dom Maribor


02.09.2020
news

Rezervirajte si dneve. Za praznovanje!

Kakšni časi! Po zmedi in kaosu preteklih mesecev še kako dobro dene, da si lahko povrnemo vsaj nekaj normalnosti, pozitivnosti in optimizma ter s krepko mero slednjega ponosno (in pogumno) najavimo datume Festivala Maribor 2020. Odvijal se bo od 17. do 26. septembra.

Festival Maribor 2020 ne bo zgolj festival, temveč bo tudi praznovanje! Slavili bomo življenje, radost, vrnitev občinstva v dvorane in glasbenikov na odre. In to, da smo spet skupaj. Da si spet delimo čudežne trenutke življenja in skupaj uživamo v živi glasbi.

Praznovali bomo v najboljši družbi, s poglobljenima in tankočutnima interpretoma, ki sodita med najbolj zaželene in iskane glasbenike našega časa, violončelistom
Nicolasom Altstaedtom in norveško violinistko Vilde Frang. Ob spremljavi orkestra Slovenske filharmonije pod taktirko Marka Letonje bomo uživali v znamenitem Brahmsovem Dvojnem koncertu. Za večer triov Ludwiga van Beethovna, čigar genij smo postavili v srčiko letošnjih festivalskih programov, pa se bo zvezdniški dvojici pridružil še britanski violist Lawrence Power, ki ga kritiki slavijo kot solista in kot komornega glasbenika, člana uglednega komornega orkestra Nash Ensemble in Godalnega tria Leopold.

Z viharnim in brezkompromisnim avstrijskim duom BartolomeyBittmann bomo preizkušali meje klasične glasbe (in glasbil), s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije pa prestopili mejo med izvajalci in občinstvom. V drzni skladbi Andersa Linda za orkester in pametne telefone bomo namreč sodelovali kot interpreti. Če ste kdaj sanjarili o tem, da nastopate na klasičnem koncertu, je zdaj prava priložnost, da sanje uresničite. Pridružite se nam, da skupaj ustvarimo in doživimo novo, nenavadno, vznemirljivo glasbeno izkušnjo.

Vas je zamikalo? Sledite našim prihodnjim objavam na www.festival-mb.si in družabnih omrežjih Facebook in Instagram. In ne pozabite na svojih koledarjih obkrožiti dneve od 17. do 26. septembra.

Mi jih že nestrpno čakamo.

14.07.2020
news

Hvala!

Letos, smo si rekli, bomo drzni. Drznili si bomo dlje, preizkušali novosti, razmišljali izvirno, delovali pionirsko in brez omejitev, ki jih narekuje tradicija. V svoji strasti do kreativnosti in ljubezni do dobre glasbe ne bomo pristajali na kompromise.

In uspelo nam je!

Zlomili smo kar nekaj okvirjev, pometli s kar nekaj predsodki, izbrisali kar nekaj meja. Raziskali smo nikoli doslej obiskane teritorije, odkrili nikoli doslej slišane zvoke. Nastala so nova sodelovanja, zazvenela je nova glasba, prišli so novi poslušalci, rodila so se nova prijateljstva.

Ni prav to bistvo (dobrih) festivalov?

Je! Tako je že vse od leta 1969, ko se je s Festivalom baročne glasbe pričela pisati zgodovina jesenskega glasbenega slavja v našem mestu, in tako bo tudi prihodnjih petdeset let. Za to bomo storili vse, kar je v naši moči, z vso strastjo in vsem srcem.

Hvala vsem, ki ste bili z nami! Hvala vam, spoštovani umetniki, da ste na naših odrih dali vse od sebe. Hvala vam, drago občinstvo, za vašo zvestobo, radovednost in odprtost.

Veselimo se ponovnega snidenja na Festivalu Maribor 2020!

26.09.2019
news

Privoščite si svobodo

V Slovarju slovenskega knjižnega jezika je svoboda opisana kot »stanje, ko komu kdo s silo, prisilo ne omejuje gibanja«. Tak opis tudi pri zasedbi No Borders Orchestra še kako zadene bistvo; obenem pa, kakor je nasploh običajno za umetnost, sega še dlje in globlje. Res je, da orkester, ki ga sestavljajo člani iz republik nekdanje Jugoslavije, briše geografske meje. Prav tako drži, da s svojim programom obeležuje tridesetletnico padca Berlinskega zidu, se pravi, da slavi padec še ene fizične meje.

A tu so še manj otipljive meje – meje med glasbenimi žanri. Za No Borders Orchestra tudi te ne obstajajo, zato se pripravite na drugačen, svež, vznemirljiv koncertni večer, ki ga zlepa ne boste pozabili. Čaka nas prava glasbena eksplozija, kakršno povzroči trk dveh na videz nezdružljivih glasbenih svetov, klasične in elektronske plesne glasbe. In kot se pri trkih takšnih planetarnih razsežnosti dogaja, bomo priče rojstvu popolnoma novega glasbenega univerzuma. Neznane glasbene sfere, neskončne, nedotaknjene širjave nas vabijo, da jih raziščemo.

 

Sprejmite izziv! Pozabite na definicije, omejitve, predsodke – in užijte svobodo!

19.09.2019
news

Mostovi med stoletji, mostovi med generacijami

Michel Godard gradi mostove med renesančno in jazzovsko glasbo, in to s tubo ter njenim prednikom serpentom, kot kača zvitim trobilom, ki mu slonokoščeni ustnik podarja značilno topel, a intenziven ton. Za mojstra obeh teh inštrumentov, ki igra klasično, improvizirano in jazzovsko glasbo (Godard velja za enega najvidnejših evropskih jazzovskih avantgardistov), je tovrstno spajanje in plastenje glasbenih izrazov in tradicij naraven proces – kot dihanje, ki daje sapo njegovima inštrumentoma. Gradnja mostov med glasbenimi obdobji, kulturami, narodi in njihovimi dediščinami, posebno tistimi z Balkanskega polotoka, je še kako blizu tudi mariborskemu saksofonistu in flavtistu Vasku Atanasovskemu. Tudi njega nikoli ne boste videli ukalupljenega v običajnem in tradicionalnem, vselej je tam zunaj, vselej v iskanju in raziskovanju, a hkrati z občutkom za dragocenost in krhkost starodavnih niti, iz katerih tke nove vzorce. Mirno lahko potemtakem zapišemo, da z navezo Godard–Atanasovski ne bi mogli bolje zadeti. In če k temu paru dodamo še Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije ter spored, v katerem se bo glasba omenjenih umetnikov prepletla z glasbo renesančnega velikana Jakoba Gallusa, potem je jasno, kaj bomo stkali tokrat: čudovito in neponovljivo priložnost za popotovanje skozi čas in prostor.

Vasko Atanasovski bo na letošnjem festivalu gradil mostove tudi med generacijami, in sicer svojo ter generacijo, ki ji pripada njegov sin, nadarjeni mladi violončelist Ariel Vei Atanasovski. Skupaj sta pripravila koncert, ki ga podarjata družinam: otrokom s starši, starimi starši, tetami in strici vred; tistim, ki že obiskujete koncerte, in tistim, ki boste to storili prvič. Vabljeni na glasbeno dogodivščino, ki sta jo ukrojili dve glasbeniški generaciji z nagnjenjem do žanrsko različne glasbe (kot se za očeta in sina spodobi).

16.09.2019
news

Sezite po gralu

V pričakovanju koncerta Magija dvojice ne moremo mimo premišljanj o prefinjenem, delikatnem ravnovesju, ki zaznamuje bistvo vsakega dueta. O hkrati krhkih, a neverjetno močnih nitih, ki povežejo in v eno prepletejo dva glasbenika, dva umetnika, dva svetova. O globoki vezi, pri kateri je dovolj en sam pogled, en sam vdih, ena sama neznatna gesta, da začrta pot do absolutne »enosti«.

Kakšna blaženost!

Pa ne le v glasbi! Ali nista prav takšna bližina in povezanost dveh ljudi – ta »enost« – tisto, po čemer hrepenimo in za čimer stremimo? Kar vse življenje iščemo, naš sveti gral? Kot srednjeveški vitezi se moramo na poti do njega tudi mi spopasti z zmaji. Egoizmom, nečimrnostjo, napuhom, pomanjkanjem čuta za sočloveka …

Premagajmo jih z ljubeznijo! S strastjo! S predanostjo!

Naj vas pri tem navdihnejo naši glasbeniki, naj njihova nesebična in popolna zavezanost glasbi odstre skrivnost in pokaže pravo pot. V soboto, 14. septembra, se v Viteški dvorani Pokrajinskega muzeja Maribor ob 19.30 pridružite Nicolasu Altstaedtu, Katalin Kokas in Barnabásu Kelemenu in presenečeno boste ugotovili, da sveti gral ne le obstaja, temveč ga imate na dosegu roke!

12.09.2019
news

Od brezmejnih širjav do najintimnejših kotičkov človeške duše

Uvod v letošnji festival, ki ga bomo odprli v eminentni druščini violončelista Nicolasa Altstaedta in orkestra Haydnove filharmonije s sporedom, ki ga zaznamujeta dunajski klasicizem in priljubljena romantična mojstrovina Petra Iljiča Čajkovskega, ponuja prav vse, kar pričakujemo od festivala klasične glasbe. Že četrtkov večerni koncert pa bo presegel pričakovanja in ustaljene okvire!

Zelenjavni orkester, dunajska zasedba svetovne slave, je namreč stičišče najrazličnejših glasbenih zvrsti in stilov. A to ni to, zaradi česar ima v svetu edinstveni status. Unikatni ti umetniki niso (le) zaradi glasbe, ki jo igrajo, temveč zaradi tega, kako jo igrajo! So namreč edini orkester na svetu, ki ne uporablja obstoječih glasbil, temveč si jih člani za sleherni koncert izdelajo sami iz sveže zelenjave. Ob natančnem poznavanju zvočnih lastnosti vsakega zelenjavnega glasbila nato iz njih izvabijo estetsko dovršen zven, s katerim gradijo edinstvene zvočne svetove.

Če bo koncert Dunajčanov izlet v nove zvočne širjave, pa bo že naslednji njegovo popolno nasprotje: od daljnih obzorij bomo pogled usmerili navznoter, v globine človekove duše in intime.

Z absolutno iskrenostjo, prefinjeno muzikalnostjo in globokim razumevanjem glasbe, s katero zlahka zaobjame vse njene plasti in skrajnosti, Nicolas Altstaedt navdušuje kritike in občinstvo po vsem svetu. To drži tudi za Barnabása Kelemena, briljantnega madžarskega violinista, pri katerem ob nesporni virtuoznosti in tehnični podkovanosti kritiki izpostavljajo predvsem njegovo v svetu kričavega zvezdništva kar malce neobičajno prizemljenost, neposrednost in pristnost. Petkov koncert Moč iskrenosti ponuja dragoceno priložnost, da oba velika umetnika doživite hkrati, na istem odru. Ob Šostakovičevem Koncertu za violončelo št. 2, polnem čustvene napetosti in bivanjskih stisk, ter Schubertovi 5. simfoniji, ki kar brbota od veselja do življenja, bosta pokazala, kaj zmore glasba v rokah dveh brezkompromisnih in predanih umetnikov: združiti na videz nezdružljivo in povezati, kar se zdi nepovezljivo!

 

 

11.09.2019
news

Spremembe kot tradicija

Pred petimi desetletji se je s prvim koncertom Festivala baročne glasbe pričela pisati zgodovina jesenskega festivala klasične glasbe v Mariboru. Janko Šetinc, idejni oče in spiritus agens festivala, je vizionarsko prepoznal potencial mariborskih glasbenikov in željo domačega občinstva, da tudi izven koncertne sezone uživa v vrhunskih koncertnih dogodkih in kmalu je festival postal ena najbolj cenjenih glasbenih prireditev v tedanji Jugoslaviji.

Leta 1994 je festival dobil nov, širši programski okvir, Janko Šetinc pa se je znova izkazal kot izviren in inovativen usmerjevalec glasbenega razvoja: koncerte Glasbenega septembra, kot so prenovljeni festival poimenovali, je namreč zastavil kot glasbene delavnice, v okviru katerih so se uveljavljeni domači in tuji solisti zbirali v najrazličnejše zasedbe. Tak koncept festivala je ohranil njegov naslednik, Radovan Vlatković, ki je umetniško vodenje pred natanko petindvajsetimi leti nastalega festivala prevzel na prelomu tisočletja in ga skupaj z Brigito Pavlič, tedanjo voditeljico Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor, popeljal še v druga slovenska mesta ter tudi preko slovenske meje.

Še dlje je šel pri prestopanju meja, tokrat ne geografskih, Richard Tognetti.
Festival, ki je pod njegovim umetniškim vodenjem dobil ime, ki ga nosi danes, je zasnoval kot glasbeni laboratorij, v katerem je s prepletanjem glasbe najrazličnejših žanrov presenečal mariborsko občinstvo. Svoj pečat je festivalu dal tudi violončelist in vodja Haydnove filharmonije, Nicolas Altstaedt, ki ga je v Maribor pritegnila Barbara Švrljuga Hergovich. Današnji Festival Maribor je prostor, kjer je glasba v svoji najčistejši formi doživeta in podana s srcem, strastjo in absolutno predanostjo.

Tradicija Festivala Maribor se zato ne beleži samo s številkami, čeprav smo na številko 50 zelo ponosni. Del tradicije Festivala Maribor so namreč tudi – spremembe! Nenehna želja po razvoju, po rasti, po prestopanju meja in preseganju okvirov – to dela naš festival tako vznemirljiv, tako živ.

Še na mnoga leta! Veselimo se naslednjih petdeset!

Čestitamo festivalskim predhodnikom, vsem tistim, ki ste Festivalu baročne glasbe, Glasbenemu septembru in Festivalu Maribor vtisnili svoj pečat in podarili svojo dušo. Hvaležni smo vam in ponosni, da lahko prihodnost festivala gradimo na tako bogati dediščini!

06.09.2019
news

Dvojna moč

Nicolas Altstaedt je umetnik, ki na vsakem nastopu poslušalce uroči z iskrenostjo, prefinjeno muzikalnostjo ter glasbo, katere pomen, sporočilo in moč pozna v vsej njihovi globini. S Haydnovo filharmonijo, rezidenčnim orkestrom Festivala Maribor, zna celo največkrat preigrano in najbolj znano skladbo vselej znova predstaviti kot glasbeno odkritje, polno svežine in presenečenj, ne da bi se pri tem odmaknil od bistva, ki ga je v delo izvorno vložil skladatelj.

Vse to velja tudi za Barnabása Kelemena, briljantnega madžarskega violinista, pri katerem ob nesporni virtuoznosti in tehnični podkovanosti kritiki najvidnejših svetovnih časopisov izpostavljajo predvsem njegovo prizemljenost ter neposrednost in pristnost, lastnosti, ki so v svetu kričavega zvezdništva kar neobičajne.

Letošnji Festival Maribor ponuja dragoceno priložnost, da ta velika umetnika doživite hkrati, na istem odru. Brez pretiravanj lahko zapišemo, da se nam obeta ne le nepozabni glasbeni dogodek, temveč globoka bivanjska izkušnja: doživeti umetnost v vsej njeni prvinski moči, moči, ki lahko premika gore in premošča oceane.

Zato nikar ne zamudite njunega skupnega nastopa! Prva priložnost za doživetje »dvojne moči« bo že 13. septembra na koncertu Moč iskrenosti. Ob Šostakovičevem Koncertu za violončelo št. 2, polnem čustvene napetosti in bivanjskih stisk, ter Schubertovi 5. simfoniji, ki kar brbota od veselja do življenja, bosta pokazala, kaj zmore posredovati glasba v rokah brezkompromisnih in predanih umetnikov. Združila bo na videz nezdružljivo ter povezala tisto, kar se zdi ločeno.

Kakšna moč tako glasbe kot glasbenikov!

 

Vstopnice so že na voljo! Izberete lahko vstopnice za posamezne koncerte ali letošnjo novost - festivalski abonma, ki vas za ceno 60 eur popelje na kar 8 koncertov!

14.08.2019
news

Diši po čarovniji

Kako nastane dragoceni parfum, ki začara čute, predrami domišljijo in ustvarja spomine?

S prefinjenim kombiniranjem dragocenih sestavin in njihovih vonjav. Vsakomur, ki deluje na glasbenem področju, je ta opis blizu: z istimi besedami lahko opišemo nastajanje koncerta ali festivala. Kot ustvarjanje dišave je namreč tudi to umetnost iskanja in izbire, ujemanj in kontrastov, le da so naše dragocene sestavine skrbno izbrani glasbeniki, njihove osebnosti, umetniška prepričanja in izrazi – ter seveda glasba, njeni stili in obdobja, vzdušja in čustveni svetovi.

Ostanimo torej pri primerjavi s parfumi in ponosno napovejmo, da je Festival Maribor 2019 na najboljši poti, da postane novi Chanel 5!

 

Na čelu z edinstvenim Nicolasom Altstaedtom, izjemnim violončelistom, vodjem Haydnove filharmonije in kreativnim genijem slovitega festivala Lockenhaus, nam je v Maribor uspelo privabiti vrsto izjemnih glasbenikov, cenjenih po vsem svetu!

Ponosni smo, da lahko najavimo karizmatičnega madžarskega virtuoza Barnabása Kelemena, enega najbolj iskanih in vznemirljivih violinistov današnjega dne, ter njegovo partnerko v umetnosti in življenju, Katalin Kokas, ki slovi po strastnih interpretacijah tako violinističnega kot violističnega repertoarja.

Med nami bo mojster tube in njenega predhodnika serpenta, Francoz Michel Godard, ki navdušuje kritike in poslušalce tako klasične kot jazzovske glasbe.

Iz Avstrije prihajata pianist Christian Schmidt in baritonist Klemens Sander, ki v največjih koncertnih središčih sveta navdušuje s svojimi recitali samospevov.

Ljubezen do teh izkazuje tudi njegova slovenska kolegica, sopranistka Theresa Plut, ki se bo predstavila ob spremljavi pianista Nejca Lavrenčiča.

Tu so še domačini: multiinštrumentalist in skladatelj Vasko Atanasovski, nadarjeni mladi violončelist Ariel Vei Atanasovski ter pianistka Adriana Magdovski. Slednja bo tokrat ljubeče poskrbela tudi za naše najmlajše občinstvo, malce starejše pa bo očaral iskrivi in hudomušni Andrej Rozman – Roza.

Festivalskemu orkestru, Haydnovi filharmoniji, se bodo na festivalskih odrih pridružili Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester SNG Maribor z dirigentom Simonom Krečičem, No Borders Orchestra s Premilom Petrovićem in svetovni orkestrski unikum, cenjeni Zelenjavni orkester z Dunaja.

 

Dragoceni nabor izjemnih umetnikov!

Prepričani smo, da bodo skupaj ustvarili tisto edinstveno, magično vzdušje, ki preseže in preoblikuje vsakdan, nahrani dušo in vzpodbudi občutja, ki očarajo in ostanejo v spominu še dolga leta.

Prav kakor vonj vrhunske dišave.

 

Vstopnice so že na voljo! Do 18. avgusta vam za nakup vstopnic priznamo 20% predprodajni popust (velja za večerne koncerte).

01.08.2019
news

Rezervirajte si datume!

Festival Maribor ponosno predstavlja letošnji program, ki je v znamenju brisanja meja, lomljenja okvirov, preseganja omejitev in združevanja (navidezno) nezdružljivega.

Med 10. in 19. septembrom bomo občudovali moč iskrenosti in občutili magnetne sile, ki dva glasbenika povežejo v duet. Potovali bomo skozi čas in prostor, odkrivali povsem nove glasbene svetove in se čudili zvokom, kakršnih še nismo slišali. Francoski šarm in nemško natančnost bomo združili z madžarskim temperamentom, glasbo renesanse z jazzom, klasične mojstrovine z elektronsko plesno glasbo, stoletja stara glasbila pa z inštrumenti, ki bodo šele nastali sredi festivala, in to iz sveže zelenjave!

 

Zveni (noro) zanimivo? Prebrskajte našo spletno stran, kjer boste našli gradivo o koncertnih sporedih in izvajalcih. Na svojem koledarju nikar ne pozabite označiti dni med 10. in 19. septembrom! Mi jih že komaj čakamo. Kakor tudi vas.

Dobrodošli na Festivalu Maribor 2019!

 

Vstopnice so že na voljo! Kliknite tukaj za nakup preko spleta. Do 18. avgusta vam za nakup vstopnic priznamo 20% predprodajni popust (velja za večerne koncerte). Več informacij o vstopnicah in drugih popustih preberite na https://festivalmaribor.si/vstopnice/ ali pokličite 02 229 40 50.

24.06.2019
news

Hvala!

Kako čas beži, kadar nam je lepo! Težko je verjeti, da je Festival Maribor 2018 že za nami. Bilo je strastno, udarjale so strele, občudovali smo moč srca in uživali v otroškem smehu. Čudili smo se bučanju narave in slavili večna prijateljstva, predvsem pa uživali v osmih čudovitih dneh in nočeh polnih dobre glasbe.

Zanje se vam iz srca zahvaljujemo, dragi
Nicolas Altstaedt, Haydnova filharmonija, Alexander Lonquich, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester SNG Maribor, Gergely Dubóczky, Dávid KutasLászló SeemanMahir KalmikBoštjan Lipovšek, Adriana Magdovski, Konservatorij za glasbo in balet Maribor in Peter Kus! Hvala, da ste bili (veliko in strastno) srce našega festivala. Hvala za vaše razdajanje na našem odru, hvala za vaše prijateljstvo!

Hvala tudi vam, drago občinstvo! Zahvala gre vsem: tako našim najmanšim obiskovalcem – da, tistim z dudami –  kot tudi tistim sivolasim, ki naš festival zvesto spremljate že desetletja. Prav zaradi vas se že lotevamo priprav na novega, zato se ne poslavljamo, temveč vam kličemo nasvidenje in dobrodošli na Festivalu Maribor 2019!

02.10.2018
news

In kaj je vaša strast?

Odkrijte svojo strast! Sledite svoji strasti! Te vrstice se berejo kot marketinški slogani, kajne? In res, v sodobnem življenju, v katerem je za večino dobrin potreben le klik z miško, verjamemo, da je strast kar koli, kar nam pomaga, da se v svoji koži dobro počutimo in kar nam daje občutek, da živimo polno življenje (v večini primerov polno novih čevljev in pološčene pločevine). Zibajoč se v svojem puhastem rožnatem oblačku potrošništva smo pozabili, da je strast vse prej kot občutek ugodja in prijetno popotovanje do nečesa, po čemur hrepenimo. Govorimo seveda o pravem hrepenenju, pozabite na čevlje in avtomobile. O hrepenenju, ki je tako močno, da smo pripravljeni nasprotovati razumu in slediti klicu, čeprav vnaprej vemo, da bo bolelo. Čeprav nam pamet pravi, naj se ustavimo in pozabimo na vse skupaj, gremo naprej. Nimamo izbire. Ne moremo se ustaviti. Preveč nam pomeni. To je strast!

Je v vašem življenju kaj takšnega? Ste že odkrili svojo strast? Če je vaš odgovor nikalen, vas vabimo na koncert
La passione. Na sporedu je namreč kar nekaj najbolj strastne pa tudi najbolj premišljujoče in poglobljene glasbe, ki je bila kadar koli napisana, slišali pa jo bomo v izvedbi izvrstnih glasbenikov, ki so svojo strast našli v njenem izvajanju. Na odru bodo namreč pianist in dirigent Alexander Lonquich in Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije z gosti. Odlična priložnost torej, da se odklopite od zunanjega sveta in potopite v globine svoje duše. V njih se prav gotovo skriva tudi vaša strast in čaka, da jo odkrijete. Obljubimo!

PS: Obljubimo tudi, da se tisti del vašega popotovanja, ki zajema trpljenje, prične šele potem, ko boste že zdavnaj zapustili koncertno dvorano!

24.09.2018
news

Moč srca

Pričnimo z nekaj medicinskimi dejstvi. Človeško srce bije 115.200 krat na dan. To je vrtoglavih 4800 udarcev na uro, kar pomeni, da bi v času našega koncerta Moč srca v nedeljo, 23. septembra morali našteti dobrih 12.000 udarcev. Bi morali. Pa jih ne boste! Ob sporedu, ki ponuja nič manj kot vse Beethovnove sonate za violončelo in klavir, jih bo zagotovo veliko, veliko več. Ne le zato, ker je tak spored izziv tudi za poslušalce, ne le izvajalce, temveč zato, ker je predstavlja sonatni cikel enega vrhuncev Beethovnove ustvarjalnosti, z glasbo, ki je obenem intimna in heroična, strastna in poduhovljena, tenkočutna in dramatična! Neskončno vesolje vzdušij, misli in občutkov, v katerem odseva vse življenje tragičnega genija. In ker bosta na odru Alexander Lonquich in Nicolas Altstaedt, bo to epsko popotovanje še posebej intenzivno in strastno – ognjemet virtuoznosti in vrtiljak emocij. Ste pripravljeni nanj? Kakšna je moč vašega srca?

23.09.2018
news

Nevihta? Tornado!

»Mozartova glasba je tako lepa, da zvabi angele z neba,« je rekel pesnik.

Če smo povsem iskreni, vam ne moremo zagotoviti, da se bodo
v soboto, 22. septembra v Unionsko dvorano spustila krilata bitja, lahko pa vam zagotovimo večer nebeško lepe glasbe in – strele! Ni nam treba vremenskih kart za napoved, da Mozartova zadnja simfonija, primerno poimenovana po vrhovnem Rimskem bogu v izvedbi briljantne Haydnove filharmonije pod vodstvom Nicolasa Altstaedta, prinaša bliskanje in grmenje vsaj tako gotovo kot je ena in ena dve.

Dodajmo še večno priljubljeno Haydnovo simfonijo Ura in dih jemajoči Schumannov Koncert za violončelo in dobili bomo glasbeni vihar Jupitrovih dimenzij. Ne, tokrat ne mislimo na božanstvo, temveč na planet. Velikana, katerega masa je tisočkratnik sončeve ali dvainpolkratnik vseh planetov Sončnega sistema skupaj. Enormne proporce. Za enormen užitek! Ne zamudite ga!

 

 

21.09.2018
news

Od dude do trobente

Se spominjate svojega prvega klasičnega koncerta? Večina ga nikoli ne pozabi. Za vselej nosimo s seboj spomin na vznemirjenje ob pričakovanju nečesa novega, na svečano vzdušje, na žuljenje pološčenih čevljev ali pretesno zapet ovratnik najboljše srajce … spomin na zvoke, glasbo, na čarobnost trenutka, ki osupne in presune.

No, pri
Festivalu Maribor se lahko hvalimo s podatkom, da smo »krivi« za celo generacijo obiskovalcev, ki se svojega prvega obiska koncerta zagotovo ne bo spomnila. Vzrok ni v kakšnem travmatičnem doživetju (bog ne daj), temveč v dejstvu, da so bili ob obisku koncerta še v pleničkah!

Prav ste prebrali. Smo eden redkih festivalov, ki se lahko pohvali z obiskovalci, katerih starost se šteje v mesecih in ki v dvorano ne prihajajo držeč se za roke svojih mam, temveč jih mame prinesejo v naročju.

 

Naši koncerti za dojenčke in malčke so pravi hit, pa tudi odlična investicija v prihodnost. Prepričani smo namreč, da čeprav se mali obiskovalci koncerta ne bodo spomnili, radost in užitek, ki ju občutijo ob poslušanju klasične glasbe, ki jo naši odlični glasbeniki izvajajo v živo in čisto od blizu, ostaneta za vselej. In sčasoma prerasteta v ljubezen do nje.

Odkrivanje in ustvarjanje glasbe v naša življenja prinašata radost in užitek, zato obiskovalcem Festivala Maribor  (ne le malčkom) ponujamo še več priložnosti za ta doživetja. Dobrodošli v Zvočnem vrtu, čarobnem svetu, kjer rastline in živali oživijo s pomočjo zvokov. To je razstava prav posebne vrste, na kateri nikjer ne boste videli napisa »Ne dotikajte se razstavljenih predmetov!«. Nasprotno. Prosili in vzpodbujali vas bomo, da jih vzamete v roke, jih raziščete, in izzvali, da iz njih izvabite zvoke in ustvarite glasbo.

 
Sprejmite izziv! Radost (in spomini) zagotovljeni!

10.09.2018
news

Strast a l'anglaise

Na pripadnike katere nacionalnosti pomislite ob opisu »strastni«? Na Italijane, gotovo (strastni uživači dobre hrane in vina), na Francoze, brez dvoma (strastni so do, no, strasti … saj veste, »amour fou«), morda Špance, katerih zastavo vihti nihče drug kot Don Juan; toda na Angleže?

Pri
Festivalu Maribor smo se povečini strinjali, da niso prav očitni kandidati. Sodelavka jih je na primer opisala takole: »Edini res strasten trenutek, ki mi je ostal v spominu po mojem bivanju na Otoku, je prepir med mojo stanodajalko in njenimi sestričnami o tem, ali je na ‘scone’, maslene kolačke, brez katerih ni popoldanskega čaja, treba najprej nanesti smetano ali marmelado. Razvnela se je strastna debata (povišani glasovi in zariple ličnice) in preden so se tetke vsaj za silo umirile, sem, lačna študentka, mirno zmazala tono kolačkov, ne da bi to opazile. (Najprej sem nanesla marmelado, če ste se morda spraševali.)«

No, Nicolas Altstaedt in Barbara Švrljuga Hergovich, odgovorna za program našega festivala, sta nasprotnega mnenja (o Angležih, ne kolačkih). Prepričana sta, da so Angleži strasten, vročekrven narod in to nameravata tudi dokazati. S pomočjo Elgarja in Haydna ter njunih mojstrovin! V zanosni izvedbi predanih in energičnih Haydnovih filharmonikov pod vodstvom njihovega karizmatičnega umetniškega vodje, ki nam bodo brez dvoma spodnesli tla pod nogami in pospešili srčni utrip. Dokazali bodo, da »za vsako elegantno popisano stranjo, prikupnimi melodijami in navidezno lahkotnostjo brbota življenjska sla, ki se kot tekoča lava pretaka pod zaspano, zeleno angleško pokrajino.«

Pozabite torej na zgoraj omenjene kulturne stereotipe. Pozabite pa tudi na nežno zapečene kolačke. Strast je namreč najbolje užiti – surovo!

03.09.2018
news

Strast. Do glasbe. Do življenja!

»V svetu niso dosegli ničesar velikega brez strasti,« ugotavlja filozof*.

In pri
Festivalu Maribor se popolnoma strinjamo! Strast je pogonska sila nebrzdane ustvarjalnosti, ki je postala prepoznavni znak našega festivala. Je tista brbotajoča, goreča, eksplozivna energija, ki žene naše glasbenike v nedoumljive višave. Je nevidna sila, ki kot magnet privlači nas, poslušalce. Je neustavljiva moč, ki veže ene in druge v celoto, ko se združeni v mogočnem izbruhu emocij zlijemo v eno.

Zato smo strast postavili v središče letošnjih festivalskih programov. Od Haydnove strasti do lepote do Beethovnove strasti do svobode, od Mozartove strasti do življenja do otroške strasti do odkrivanja in spoznavanja novega. S karizmatičnim (in strastnim!) Nicolasom Altstaedtom na čelu izbranega seznama uveljavljenih glasbenikov, med katerimi omenimo Alexandra Lonquicha, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester SNG Maribor, Gergelyja Dubóczkyja, Mahirja Kalmika, Dávida Kutasa, Lászla Seemana, Boštjana Lipovška in seveda orkester Haydnove filharmonije, ki skupaj z izbranimi slovenskimi in tujimi glasbeniki tvori rezidenčni orkester festivala, je gotovo: čaka nas nekaj velikega!

 

Pridružite se nam med 20. in 28. septembrom, da skupaj izživimo strast do (odlične) glasbe. In življenja!

*G. W. F. Hegel

11.07.2018