SI

I

EN


NOVICE

news

Bum!

Organizirati festival klasične glasbe v času, ki ga namesto z letnico zaznamujemo s kratico Covid-19, je kot ples na robu vulkana. Vsi vseskozi na konicah prstov, vedoč, da lahko gre vse kot po maslu, ali pa v trenutku zavlada kaos in se vse konča z velikansko eksplozijo. Neznan teren, zapletena mešanica intenzivnih občutkov in trenutkov, ki jemljejo sapo.

Se spominjate, kako je naša letošnja zvezdniška gostja
Vilde Frang opisala koncertiranje? Kot da prečkaš avtocesto in veš, da te lahko v vsakem trenutku zadene drveč avtomobil. Točno tako lahko opišemo tudi Festival Maribor 2020. Bilo je drugače, drzno, vznemirljivo, polno izzivov, eksplozivne energije in entuziazma.

Isti opis pa lahko uporabimo tudi za letošnji zadnji festivalski dogodek. BartolomeyBittmann, Progressive Strings Vienna, sta nič manj kot glasbeni potres, ki s svojimi raznolikimi izvedbami, s karizmatičnim magnetizmom, z nežno subtilnostjo in visokonapetostno intenzivnostjo stresata najuglednejše festivale ter koncertne dvorane po vsem svetu.

V angleščini obstaja fraza »going out with a bang«, ki bi jo lahko prevedli kot »zaključiti uspešno in odmevno«. Z glasnim pokom, torej.

Natanko tako, kar je glede na zgoraj opisano še kako primerno, s pomočjo Matthiasa Bartolomeya in Klemensa Bittmana tudi zaključujemo Festival Maribor 2020.

S pokom. In s prav posebnim groovom.

 

25.09.2020
news

O, moj Bach!

Pa se je zgodilo. To, česar smo se vseskozi bali, vendar upali, da se ne bo. Dali smo vse od sebe, a virus, ki si je v tem letu pokoril svet, je dokazal, da je krona, ki jo nosi, še kako pomenljiv znak; nesporno kraljuje nad vsem, kar počnemo. In program Festivala Maribor pri tem seveda ni nobena izjema.

Lawrence Power, nestrpno pričakovana tretjina našega »all-stars-tria« zaradi omejitev potovanj, ki jih narekuje pandemija, ne more priti v Maribor. Zato z velikim obžalovanjem najavljamo, da bo napovedan koncert Večer za Beethovna v torek, 22. septembra, spremenjen.

Ker nam je Fortuna, muhasta boginja sreče pokazala hrbet, smo se po pomoč obrnili k drugemu božanstvu. K nič manj kot vrhovni avtoriteti glasbenega Olimpa, Johannu Sebastianu Bachu.

Koncertni spored, posvečen njegovim suitam za violončelo, ki se ga je zaradi teže in pomena za svetovno glasbo prijel vzdevek »Stari testament« violončelistične literature, je brez dvoma odlična zamenjava in dragoceno darilo za vse zaljubljence v komorno glasbo. Še posebej, ker bo violončelo v rokah Nicolasa Altstaedta. Virtuoz, ki so mu interpretacije teh kanonskih mojstrovin prislužile kritiške hvalospeve z vsega sveta, ni niti za trenutek okleval in bo vskočil namesto Powerja. Tako je še enkrat več dokazal svojo absolutno predanost Umetnosti in Glasbi.

Hvala, Nicolas. Hvaležni smo, da si član naše festivalske družine. Cenimo tvojo pripravljenost pomagati, da lahko obiskovalcem Festivala Maribor tudi v tako nepredvidljivih okoliščinah ponudimo najboljše.

Prepričani smo, da boste to cenili tudi vi, spoštovani prijatelji glasbe. Altstaedtovo interpretacijo suit je kritik opisal z besedami: »Ko zaigra on, poslušalci takoj začutimo, da ima kaj povedati!« Prisluhnimo torej, kakšno sporočilo nam namenjajo glasbena božanstva.

Zagotovo sporočilo optimizma in hvaležnosti, da imamo tako vrhunsko glasbo in glasbenike, ki nam pomagajo skozi te težke čase.

*Vstopnice za koncert Večer za Beethovna ostajajo v veljavi. 

21.09.2020
news

Njun pogum, naša zmaga

»Pred koncertom se vselej počutim, kakor da bi stopila na sredo avtoceste. Veš, da je to mesto, kjer ne bi smel biti. Obenem pa se počutiš kot kralj, kot nesporni vladar avtoceste. In že je tu adrenalinska eksplozija. Uživaš, kljub zavedanju, da te lahko vsak trenutek povozi drveče vozilo.«*

Vilde Frang, ki jo mediji opisujejo s pridevniki bojevita, drzna in pristna, velja za brezkompromisno umetnico, ki si upa tja, kamor si drzne le malo glasbenikov izmed današnjih klasičnoglasbenih zvezdnikov. Pogumno utira poti v neznane interpretacijske teritorije, in njena (ter naša) nagrada so nove globine glasbe. Tudi glasbe, za katero smo prepričani, da jo poznamo in nas ne more več presenetiti.

Zagotovo bo tako tudi z Brahmsovim Dvojnim koncertom, pri katerem bo ob njej na odru Nicolas Altstaedt, še en umetnik, ki zmore dovolj poguma, da brezkompromisno ostaja zvest samemu sebi. Tako kljubuje industriji, ki svoje zvezdnike vse pogosteje tišči v kalupe, ki zagotavljajo boljšo prodajo, ne pa nujno tudi boljše umetnosti.

Brezkompromisna igra, brezkompromisna vera v moč umetnosti in lastno vizijo, dvojica najvznemirljivejših glasbenikov današnjega časa.

Kdor si upa, zmaga, pravijo. V našem primeru smo zmagovalci – mi. Naša nagrada: nepozaben večer s prav posebnim, edinstvenim glasbenim genomom. Umetnikov pogum, 21. septembra.

 

*Intervju, H. Welscher, 2016, van-us.atavis.com

18.09.2020
news

Beethoven in princ?

V pravljicah je vselej prvorojenec tisti, ki ga imajo starši najraje. Zato je nadut, sebičen in neredko prav zloben do svojih mlajših bratov ali sester. Najmlajši otrok, zapostavljan in zaničevan, pa je ta, čigar lepota, skromnost in dobrota osvojijo srca bralcev, ob (srečnem) koncu pa tudi princese (ali princa).

Pri Beethovnovih sestrskih kompozicijah, vsem dobro poznani in priljubljeni Deveti simfoniji, ter njeni manj znani sestri Zborovski fantaziji, je pravljični scenarij malce porušen, saj je slednja tista, ki je starejša. A njena usoda je na moč podobna zgoraj opisanim usodam mlajših sester v pravljicah. Precej pozabljena in vselej v senci slavne sestre je postala prava mala Trnuljčica klasične glasbe, ki čaka na svojega princa, da jo z nežnim poljubom obudi v življenje.

Festival Maribor ga je našel.
Nejca Kampleta, mladega princa črno-belih tipk. Njegov nesporen in mednarodno občudovan talent bo tisti čarobni poljub, s katerim bo fantazija zasijala v vsej svoji lepoti. O Zborovski fantaziji razmišlja tako:

»V današnjem, vse bolj tehnološko obarvanem času, ko se zdi, da formalnost, racionalnost in praktičnost vedno bolj obvladujejo svet, je vsaka doživeta fantazija še kako potrebna. Verjamem, da nas bo Beethovnova Zborovska fantazija povzdignila v stanje, ki bo navdihnilo in izpopolnilo naše doživljanje tukajšnjega sveta.«

Nobena skrivnost ni, da je bil Beethovnov odnos s princi in aristokrati precej težaven. Milo rečeno. A prepričani smo, da bi Nejca sprejel z odprtimi rokami. Več kot očitno je namreč, da ju povezuje skupno občutje sreče v ljubezni do umetnosti.

Pridružite se mu 17. septembra, ko bo to srečo delil še z zborom in solisti Opere SNG Maribor: Rebeko Lokar, Valentino Čuden, Ireno Petkovo, Martinom Sušnikom, Dušanom Topolovcem, Jakijem Jurgcem ter Simfoničnim orkestrom SNG Maribor, pod vodstvom Wolfganga Harrerja.

Pozabite na vsakdan in se predajte čarobni moči. Pravljic. In glasbe.

 

16.09.2020