Skip to main content

Vezi

MB banda
Kvartet Kelemen

Mate Bekavac, klarinet

Dvorana Union, Maribor

Leo Weiner: Divertimento št. 1, op. 20, na stare madžarske plese
Aleksandra Vrebalov: Pannonia boundless
Karl Amadeus Hartmann: Komorni koncert za klarinet, godalni kvartet in godalni orkester
***
Aldo Kumar: Istrska suita
Max Bruch: Kol Nidrei, op. 47
George Enescu: Romunska rapsodija št. 1 v A-duru, op. 11

Koncert razgrinja, kako se na subtilne načine med seboj povezujejo kulture, glasba in predvsem ljudje, ki jo ustvarjajo. Dotaknili se bomo zgodovinskih, sosedskih in širših  regionalnih prepletov, polnih spominov »na stičišču podzavesti in ekstaze, plesa in speva; med mejami Balkana, Panonije in Srednje Evrope«, kot pravi Mate Bekavac.

Člani Kvarteta Kelemen, ki so vsi po vrsti izjemni solisti, bodo prevzeli vodstvo koncerta, kjer bosta sodelovanje in izmenjava skupna imenovalca. Vodili nas bodo skozi glasbo, ki da slutiti, da se za abstraktno igro tonov skriva nekaj več …

Začeli bomo z lahkotnim venčkom plesov madžarskega skladatelja Lea Weinerja in končali v razposajenih romunskih plesnih ritmih Georgeja Enescuja, v srčiki koncerta pa bo zazvenela glasba, polna pretresljivih aluzij. Medtem ko je Max Bruch idejo čistosti in preprostosti duhovnega prelil v svojo skladbo na spev judovske molitve Kol Nidrei, odraža celotni opus münchenskega skladatelja Karla Amadeusa Hartmanna globoko humanistično držo. V času nacizma je bila njegova glasba prepovedana, saj je z njeno pomočjo že zgodaj opozarjal na grozodejstva Hitlerjevega sistema. Njegov zahtevni Koncert za klarinet, godalni kvartet in godalni orkester, nastal med letoma 1930 in 1935, je kakor pisan na kožo našim izvajalcem in si osrednje mesto v tem večeru zasluži ne le zaradi svoje virtuozne zasnovanosti, temveč tudi zato, ker je Hartmann tako kot nasploh v svojem ustvarjanju in življenju tudi v tem delu poveličeval idejo humanosti in medčloveških vezi, ki jih vedno velja vzdrževati.

Nostalgijo zaslišimo v delu Pannonia Boundless srbskoameriške skladateljice Aleksandre Vrebalov. Aleksandra Vrebalov je v turbulentnih devetdesetih zapustila rojstni Novi Sad in se  uveljavila v ZDA. Zaradi zapletene življenjske poti dobro razume, da človek ne more uspeti kot izolirano bitje, in verjame, da tudi umetniško delo lahko nastane zgolj kot rezultat sodelovanj. To delo, obarvano s panonsko folkloro, je ustvarila v sodelovanju z uglednim Kvartetom Kronos, ki ima poseben posluh za inovacije.

Vstopnice:  24 € (spletni nakup) / upokojenci 19,20 € / študenti, dijaki, invalidi 12 € / otroci 5 €

Vstopnice s popustom je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava