SI

I

EN


NOVICE

news

Odpustek za vse grehe

”Zakon je čudovita institucija, toda kdo si želi živeti v instituciji?” ugotavlja Groucho Marx. Zagotovo ne umetniki! Število ločitev (kar je nekoč seveda nujno pomenilo tudi število škandalov) je pri njih krepko višje kot pri običajnih smrtnikih. Čemu? Nisem ne umetnica ne strokovnjakinja za to področje (beri: nisem poročena z umetnikom), zato je odgovor, ki ga ponujam, čista špekulacija, a takšna, da bi zanjo upala zastaviti svojega moža: ker želijo (beri: potrebujejo) svobodo!

Svobodo, da lahko ustvarjajo in živijo v sferah, ki nimajo ničesar skupnega zakončevim kuhanjem zamere, ko prihajajo domov z mačkom in dva dni prepozno, pozabljajo na plačevanje položnic, na rojstne dneve in obletnice poroke, celo na to, da sploh so poročeni! Njihova potreba po svobodi in po tem, da so lahko zvesti sami sebi, kar običajno pomeni nezvesti svojim zakonskim partnerjem, je tolikšna, da je zakon zanje prav zares zgolj institucija -  tista z rešetkami na oknih. Če to poskušam povedati v slogu Groucha Marxa: od
”dokler vaju smrt ne loči” oni najverjetneje slišijo le - smrt!

Da se svojemu godrnjavemu zakoncu odkupijo, te uboge institucionalizirane duše zanj pogosto ustvarijo kakšno veliko umetniško delo. In da bo paradoks popoln: v tovrstno ustvarjanje običajno največ truda vložijo največji grešniki. Lahko smo torej prepričani, da so bili Wagnerjevi zakonski prekrški … hm… precejšnji! Siegfriedova idila, ki jo je napisal za ženo in za njeno prvo izvedbo na stopnišče pred spalnico (!) privlekel kar cel orkester, je namreč tako nebeško lepa, da človek, ko jo sliši, pozabi in odpusti prav vse.

Če imate torej na vesti kar koli, za kar si želite zakončev odpustek, vam Festival Maribor nudi enkratno priložnost, da ga dokončno prepričate, da ste z ”dokler naju smrt ne loči” mislili resno. 13. septembra pripeljite svojo najdražjo ali najdražjega v Unionsko dvorano in uživajte v ”vse odpuščeno, vse pozabljeno” učinku Wagnerjeve mojstrovine na vaš zakon!

P.S.: Če menite, da je trinajstica v datumu koncerta slabo znamenje in ga boste zato izpustili, krivdo za zakonski polom pripišite sebi.

Besedilo: Maja Pirš

12.09.2017
news

Vse je v metodi

Kot sem omenila že v uvodnem prispevku letošnjega festivala: biti romantik je vse prej kot lahko. Za vse, ki se mučite, smo pokukali na WikiHow, kjer je na voljo vodič, ki vas do romantika vodi po korakih. Tukaj je nekaj metod (da, res so uporabili so to besedo!), ki jih priporoča.

Prva metoda se imenuje ”bodite premišljeni” in priporoča naslednje: kupujte premišljena darila, odpeljite svojo ljubljeno osebo na premišljen zmenek, pišite premišljena sporočila. Metoda številka dve, “bodite kreativni”, od vas zahteva naslednje: napišite “ljubim te” na neobičajna mesta, izpovejte svojo ljubezen na starinski način, praznujte valentinovo na poljuben dan v letu in posnemite CD z ustrezno (tukaj bi verjetno moralo pisati premišljeno) izbrano glasbo.

Ste že obupali?

Se mi je zdelo! Zato smo pri Festivalu Maribor za vas pripravili veliko boljšo metodo. Imenuje se ”obiščite naše koncerte”! Začnite z otvoritvenim koncertom, 3. septembra, tukaj je vaš vodič po korakih:

(prvič) priskrbite vstopnici
(drugič) priložite premišljeno sporočilo (ali kar na eno od njih napišite “Ljubim te!”)
(tretjič) v odmoru poskrbite za kozarček penine
(četrtič) padite na kolena in izpovejte svojo ljubezen.

Vašo najdražjo/najdražjega bo zmenek, ki je hkrati premišljen in kreativen (praznovanje Valentinovega 3. septembra!) brez dvoma zelo impresioniral. In kar je najbolje: ne bo se vam treba mučiti s tistim cedejem in zahtevnim (lahko tudi usodnim) izborom glasbe! Naš čudovit koncertni progam z glasbo Beethovna, Šostakoviča in Haydna ter svetovno priznani glasbeniki: zvezdniški violončelist in dirigent Nicolas Altstaedt in člani Haydnove filharmonije bodo delo opravili namesto vas. Vi pa boste uživali v svojem novo pridobljenem statusu romantičnega super junaka!

P.S.: Za podroben opis vseh omenjenih metod obiščite http://www.wikihow.com/Be-Romantic

P.P.S: Ni se nam treba kar takoj zahvaljevati. (Ko bosta poročena, si boste morda premislili!)

Besedilo: Maja Pirš

31.08.2017
news

Globoka čustva

Oh, ljubezen! Radost. Strast. Užitek. Hrepenenje. Solze. Bolečina. Trpljenje. Agonija. Neizpolnjena ljubezen. Konec ljubezni. Ločitev. Zlomljeno srce. Smrt. Ah, koliko bolečine.

In hvala bogu zanjo. Če je ne bi bilo, bi bili prikrajšani za kar nekaj najlepših in najbolj priljubljenih glasbenih mojstrovin! In ker smo festival, ki ponosno nosi svoje tetovažo s srcem, zapisanim večnosti, je seveda nujno, da jih vključimo v
svoje programe.

Izberite torej med Slovesom (17. september), kjer vam bodo Debussy, Schönberg in Mahler predložili čudovite dokaze o vplivu glasbe na čustva in Dokler naju smrt ne loči (13. september), ki ponuja nekaj patosa v Krekovem obračunu s smrtjo, nekaj razposajenosti Sukove mlade ljubezni in nekaj nadzemske lepote Wagnerjeve zakonske idile. Ki, mimogrede, ni trajala veliko dlje kot skladba sama.

A to je že druga zgodba, ob kateri misli hitro uidejo k Sokratovi modrosti: “Vsekakor se poročite! Če bo vaš zakon dober, boste postali srečni. Če bo slab, boste postali filozof.” Ali kot v našem primeru – skladatelj!

21.08.2017
news

Čisti izviri

Uganka je čistovznikla. Tudi
spev jo sme komaj odstreti. Kajti
kakor začneš, boš ostal,
naj še toliko naredi stiska
in vzgoja, večino namreč
zmore rojstvo,
in žarek svetlobe, ki
sreča novorojenca.*

Pa bodimo romantični in za začetek tega zapisa uporabimo verze velikega nemškega romantika Hölderlina. Njegov opis Rena je lahko popoln uvod v letošnja festivalska paberkovanja! Četudi namreč služi kot metafora za življenje umetnika, ga lahko beremo tudi kot opis našega festivala! Od skrivnostnih energij inspiracije preko brbotajočega izvira sledimo njegovemu čistemu in bistremu toku ven, na odprto, in opazujemo, kako pridobiva moč in širino, s katero naposled kreira pokrajine, v katerih cveti ustvarjalna energija.

Ustreza, kajne?

A za navajanje Hörderlina imamo še en razlog. Prav verze, navedene zgoraj, je namreč v enem svojih številnih intervjujev** citiral tudi Nicolas Altstaedt, ki bo skupaj s svojim orkestrom, Haydnovo filharmonijo, zaznamoval otvoritveni koncert letošnjega festivala. Uporabil jih je kot ponazoritev svoje potrebe po tem, da k muziciranju vselej pristopa “čist”. “Umetnost mora vselej znova nastani na novo, biti mora vselej na novo začutena, vselej na novo rojena, “ je pojasnil.

Vabimo vas torej k Rojstvu. Festivala Maribor. Umetnosti. Glasbe. Ljubezni!

Otvoritveni koncert: Rojstvo
Haydnova filharmonija
Nicolas Altstaedt, dirigent in solo violončelo
nedelja, 3. septembra 2017, 19.30, Unionska dvorana.

Haydnova filharmonija

*Friedrich Hölderlin, Ren (Der Rhein, 1801/1802, prevedel Vid Snoj)
**Der Standard, 2016, L. Tosic

09.08.2017
news

Podarjamo koncert za dojenčke in majhne otroke

Festival Maribor ponovno prireja koncert za najmlajše – dojenčke, njihove starše, brate in sestre –, tokrat v znamenju predbožičnega časa!

Po izredno lepi izkušnji na Festivalu Maribor 2016 bomo priredili nov koncert za malčke. Tokrat se bo pianistki Adriani Magdovski pridružila violinistka Tamara Bakardzieva, glasbenici pa bosta skozi glasbo in besedo pričarali čudežni svet iz priljubljenega baleta Hrestač Petra Iljiča Čajkovskega.

Tudi tokrat bo vzdušje sproščeno: udobno se bomo namestili na blazinah, plesali naokoli ali plezali po tleh ter lahko od blizu opazovali glasbenici.

Užitek za celo družino!

 

Sobota, 10. 12. in 17. 12. 2016, ob 10.00
Vetrinjski dvor, Gledališka dvorana


Izvajalki:
Tamara Bakardzieva, violina
Adriana Magdovski, klavir

Spored:
glasba iz baleta Hrestač Petra Iljiča Čajkovskega

Vljudno vabljeni!

01.12.2016